کد خبر 1650596
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۲
ویژگی‌های  موشک «ذوالفقار» یمن+ فیلم

نیروهای مسلح یمن در حمایت از مردم مظلوم فلسطین موفق شدند با شلیک موشک‌های بالستیک از جمله ذوالفقار یمنی اهداف نظامی را در تل‌آویو مورد اصابت قرار دهند.

به گزارش مشرق، سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن در روز گذشته اعلام کرد: «در حمایت از مظلومیت ملت فلسطین و در پاسخ به تجاوزات آمریکایی و انگلیسی به یمن، در چارچوب مرحله پنجم عملیات نیروهای مسلح یمن ۲ هدف نظامی را با موشک بالستیک فلسطین ۲ و ذوالفقار در «یافا» (تل‌آویو) هدف قرار دادیم.»

به دنبال این حمله موشکی یمن، رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که حمله موشکی یمن به تل‌آویو، موجب توقف فعالیت فرودگاه بین‌المللی بن‌گوریون شد و هواپیماهایی که به مقصد این فرودگاه در حرکت بودند سرگردان مانده‌اند.

در این گزارش قصد داریم به بیان ویژگی‌هایی از موشک «ذوالفقار» یمن بپردازیم.

جزئیاتی از موشک «ذوالفقار» یمن

موشک بالستیک «ذوالفقار» یمنی را در واقع باید نسخه توسعه‌یافته خانواده برکان به حساب آورد به‌گونه‌ای که برخی موشک بُرکان-۳ را همان ذوالفقار نامیده‌اند.

«ذوالفقار» با طول و قطر بدنه تغییر یافته و در واقع ساخت جدید که در میدان عمل نیز ثابت کرده بردی بیش از ۲ برابر موشک‌های برکان ۱ و ۲ خواهد داشت.

ارتش یمن با تغییراتی که در ظاهر، سرجنگی و نیز موتور موشک‌های خانواده بُرکان به وجود آورد توانست علاوه بر بهبود آیرودینامیک موشک و بالابردن دقت آن به شکل قابل‌توجهی برد آن را نیز افزایش دهد.

ذوالفقار موشک برد بلند با سوخت مایع است که بیش از هزار و ۴۰۰ کیلومتر برد دارد، همچنین این موشک دقتی بالا در اصابت به اهداف را دارا است.

موشک ذوالفقار دارای سرجنگی بزرگی است که می‌تواند صدها کیلو مواد شدیدالانفجار را با خود حمل کند.

قدرت بالای مانورپذیری و عبور از سامانه‌های پدافندی دشمن از دیگر ویژگی‌های موشک بالستیک ذوالفقار است.

نبرد موشکی انصارالله با رژیم صهیونیستی

یمنی‌ها پیش از نبرد با صهیونیست‌ها نیز از موشک ذوالفقار استفاده کرده‌ بودند اما با انجام عملیات درخشان طوفان‌الاقصی توسط مقاومت فلسطین علیه رژیم صهیونیستی، ارتش این رژیم دست به حملات هوایی وحشیانه و کشتار مردم بی‌دفاع نوار غزه کرد.

در این میان یمنی‌ها به‌صورت خاص به مقابله با اقدامات این رژیم کودک‌کش بر خواستند به‌گونه‌ای که نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم صهیونیستی حملات خود به غزه را متوقف نکند، کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ هدف قرار می‌دهند.

در پاسخ به این جنایات و همراهی با رزمندگان فلسطینی در غزه، انصارالله عملیات موشکی و پهپادی گسترده‌ای را علیه اهدافی در پایگاه دریایی رژیم صهیونیستی در بندر ایلات اجرا کرد.

در این ویدئو شلیک موشک بالستیک بردبلند «ذوالفقار» دیده می‌شود:

همچنین رزمندگان یمنی موفق شدند در هفته‌های گذشته با شلیک یک موشک رادار گریز یمنی با نام «فلسطین-۲» قلب اراضی اشغالی را هدف قرار دهند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن نیز درباره این حمله موشکی گفت: «حملهٔ ما با یک موشک بالستیک مافوق‌صوت جدید انجام شد. این موشک مافوق‌صوت مسافت ۲۰۴۰ کیلومتر را در ۱۱ و نیم دقیقه طی کرد. بیش از ۲ میلیون صهیونیست برای اولین‌بار در تاریخ دشمن مجبور به فرار به پناهگاه‌ها شدند. این موشک یک هدف مهم در منطقهٔ یافا در فلسطین اشغالی را هدف قرار داد.»

باید گفت مقابله یمنی‌ها با این رژیم کودک‌کش تنها به زدن کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی باز نمی‌گردد بلکه همان‌طور که گفته شد رزمندگان یمنی از آغاز طوفان‌الاقصی تاکنون بسیاری از صهیونیست‌ها و متحدانش را مورد هدف قرار داده است.

حملات رزمندگان یمنی به صهیونیست‌ها از آغاز طوفان‌الأقصی قدرتی بوده که آماده است تا هنگام پایان‌دادن صهیونیست‌ها به جنایات خود در سرزمین‌های اشغالی، آن‌ها را منکوب کند.

نیروهای مسلح یمن به یاری خداوند متعال به توسعه توان دفاعی خود برای مقابله با تجاوزات آمریکایی-انگلیسی و تمامی نیروهای متخاصم ادامه می‌دهند و به عملیات خود برای یاری مردم مظلوم فلسطین در نوار غزه تا توقف تجاوز و رفع محاصره ادامه می‌دهند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس